Första Tentan avklarad!

Hej Hej alla sköna!
 
 
I fredags hade jag min första tenta, riktigt skönt känns det att vara första biten på väg nu! Sedan måste jag nog erkänna att  känslan säger att det gick superbra, sedan vet jag ju inte hundra förstås förrän vi fått tillbaka resultaten. Vi skulle skriva mellan kl 14.00 och 21.00, jag var nog färdig efter en och en halv timme..herregud vad jag skrev. Efter tentan åkte jag hem och fixade till mig inför kvällens tenta fest!!
Jag, Elin, Emelie och Johan åkte till Haga på en galet rolig förfest med en massa vänner ur klassen och en massa annat trevligt folk som satsar på att bli jurister, poliser etc. Träffade bla en kille som sökt polis 6-7 ggr och aldrig kommit så långt i uttagningarna som han gjort nu, han väntade bara på slutbeskedet nu. Jag håller verkligen tummarna för att han kommer in!
Efter detta åkte vi vidare upp på Lokal och tillbringade resten av kvällen där. Träffade ytterligare en massa roligt universitetsfolk och bla några ur min gamla klass som valt att plugga vidare...riktigt lyckad och sjukt rolig kväll!!! 
 
Helgen har tillbringats med Ludvig, en hel del träning har stått på schemat, god mat och lite shopping. Veckan som kommer blir fortsatt plugg inför seminariet på onsdag. Jag har nog aldrig pluggat så mycket som nu i mitt liv, men vad som är så lustigt är att det känns så mycket lättare att plugga nu än under gymnasiet. Det är så otroligt mycket roligare och intressantare att få läsa något man verkligen brinner för och har en helt annan motivation till. Kompisar som verkligen vill samma sak som mig och vi peppar varandra på ett enormt positivt sätt. Visst har det känts motigt ibland med all engelsk littaratur som ska plöjas genom, men den tröskeln är faktiskt inte alls speciellt svår att komma över när man väl börjat.
 
Nu är det måndagkväll och böckerna väntar...
 
Tänkte lägga in en bild på mig och Ludde från i somras när vi tog en resa utomlands och bara myste!
(kanske inte bästa kvallan på bilden, men minnet som räknas..)
 

Kramar på Er alla, vi ses snart igen! 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Ni är bara hur fina som helst tillsammans :) kram till er båda <3

2012-10-10 @ 23:26:35
Postat av: Jenny

Snyggingar! :))

2012-10-18 @ 22:12:39
Postat av: :)

Hej Maja! Saknar verkligen din blogg, är inne då och då för att kanske, möjligen se ett nytt inlägg..men nej.. :( Snälla fortsätt skriv <3

2013-01-10 @ 01:45:30
Postat av: -

Dito!

2013-07-27 @ 03:23:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0